PAUSE HERE
♡ A Moment in Time ♡
Hello! Wallo!

Assalamualaikum! Hi I'm Mrs Myra..Yayyy ! I'm MARRIED ! Welcome to my love story :)


Entries About Linkies


Walking Talking

Letak link anda yang betul..
No Harsh words allowed here..
Click 'Hantar' sekali sahaja..


Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   

Hancur hanya sebahagian dari cerita
16 Nov 2023
hakikat sebuah kehidupan


Assalammualaikum w.b.t .. hyeee peeps :) entry kali niey hanye lah sekadar kata2 .. sekadar pandangan umum .. terpulang pd individu + kowg utk mnilainyee .. xde salah n xde yg betul .. entry niey aku tulis utk tatapan umum .. sume ley BACE n KOMEN .. if ade sesape yg xshuke .. silakan beredar ngn berhemah ye .. aku xpakse kowg utk shuke ..masing2 ade pendapat .. dan itu hak masing2 .. orang selalu anggap .. yang jaat, akan tetap jaat .. yg baek, kekal baeknyeee .. tapi aku rase statement tu PERLU DIUBAH .. bagi aku, x sume yg jaat akan STILL JAAT .. dan yg baek, STILL BAEK .. idup niey macam roda .. sume owg patut d'beri peluang utk brubah .. owg selalu HUKUM owg yg jaat .. kerana nila setitik, rosak susu sebelanga .. sbab sowg wat hal, sume d'persalahkan .. kenapa jd mcm tu ?? aku rase x adil shangat2 !! same macam kes wanita b'tudung ngn free hair .. kalo nk diikutkan zaman skang niey , aku rase same je .. cube kowg fikir2 balik .. hanya SESETENGAH owg yg FREE HAIR wat hal, sume kena .. x sume macam tu .. mmg nampak dieowg free hair but x semestinye sumenyeee camtu .. okey, now we compare ngn owg yg b'tudung .. kowg rase sume gurl yg b'tudung baek ke ? i dun think sooo .. tengok kes sekarang niey .. b'zina, anak luar nikah n mcam2 lagi .. tapi aku xde ar BLAME sume gurl b'tudung mcam tu .. tp aku rase dlam hal niey kite kena ar ADIL .. senang cter, x sume gurl free hair wat slah + jaat n x sume gurl b'tudung STAY n STILL BAEK .. sumenye b'gantung pd individu .. SEORANG WANITA DINILAI DARI SEGI AKHLAKNYA BUKAN DARI KEPALA YANG BERTUDUNG .. soooo, fikir2kan lah .. if ape yg aku cakap niey SALAH, aku x kesah .. niey pandangan aku .. it's up to u .. aku jz luahkn ape yg aku rase .. aku bukan x backup gurl yg b'tudung tapi aku sndiri malu cz bende niey jadi di kalangan gurl yg b'tudung .. tp xde ar sampai aku nk buang tudung .. jaoh skali .. aku cume nk kowg fikirkan .. aku xnk masyarakat COP gurl b'tudung jaat .. jgn lah pakai tudung if kowg rase xkuat utk tahan diri dari wat perkara2 yg ALLAH larang .. ade baek dan buruknye kan ? sume perkara atas dunia niey ade kelebihan dan kelemahannyeee .. jgn gunakan tudung seperti TOPENG utk tutup perbuatan salah yg kita wat .. entry niey khas utk kita sume .. utk kite same2 INGAT !! SILA JANGAN CEMARKAN IMEJ WANITA BERTUDUNG DENGAN KELAKUAN YG KURANG BERMORAL .. itu je yg aku mintak .. same-same lah kita jage ye .. memang baek tutup aurat tp kalo setakat tutup aurat tapi still wat keje yg bukan2 .. Wallahu'alam :( fikirkanlah .. Assalammualaikum w.b.t ..

2 ♡ Comel yang komen ♡
♡ Sesungguhnya Allah S.W.T takkan mengambil sesuatu yg kita sayang tanpa menggantikan sesuatu yg lebih baik untuk kita :) ♡

Older | New