♡ A Moment in Time ♡
Hello! Wallo!

Assalamualaikum! Hi I'm Mrs Myra..Yayyy ! I'm MARRIED ! Welcome to my love story :)


Entries About Linkies


Walking Talking

Letak link anda yang betul..
No Harsh words allowed here..
Click 'Hantar' sekali sahaja..

Spread Your Words Here.
be nice ♡.


Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   

My Little Princess Turn 1 Year Old.. ^_^ Counting Days.. 20 days LEFT !! ^_^
30 Jan 2015
sila guna pakai OTAK yang Allah da bagi !!

Assalammualaikum w.b.t .. hari niey aku nak share sumthing dgn kowg .. okeyh .. memang aku tak nafikan sekarang niey memang banyak gila fesyen berpakaian tak kira bagi lelaki mahupun perempuan .. but utk fesyen lelaki, so far aku tengok takde ar melampau or over shangat .. but fesyen utk kaum perempuan, makin ar moden .. makin chantek .. makin banyak ar cume terpulang pada individu tu nak berpakaian macam mane dan ikut kesesuaian gak .. tapi, aku pelik dan makin ar heran .. nape makin pandai manusia sekarang niey, makin cetek otak dieowg .. belajar tinggi tapi otak yang da sedia ade dikurniakan Allah S.W.T. selalu salah guna .. takkan ar bende simple macam niey pown dieowg da x taw nak fikir .. entah lah .. isssshhh .. wat kusut otak + kepala aku je nak fikir pasal bende buduh camnie .. tapi da jadi tanggungjawab aku utk tegur dan ingat2kan .. nak dengar atau x, itu hak masing2 .. okeyh lah .. continue story .. aku tengok ade yg tutup atas tapi bawah terdedah .. pakai tudung tapi baju, ketat ya amat .. da macam sarung nangka da aku tengok .. x rase ke semput ke nafas ko hah ?? isssshhh .. kalo aku agaknya da mati keras agaknya .. hahahahahaha :)) so, kowg fikir-fikir lah sendiri .. nak berfesyen x salah tapi agak-agak lah .. kalo da macam tu, bukan makin chantek .. makin buruk aku tengok  adalah .. hurrrrmmm .. ntah lah .. ade otak kan ? pandai lah fikir sendiri .. orang tegur bukan nak hentam kowg tapi nak bagi kowg sedar tentang ape yg kowg wat tu SALAH SAMA SEKALI !! gambar2 niey utk tatapan dan pedoman kowg okeyh ? 






hah !! chantek ke kalo pakai fesyen macam niey ??


yang niey plak, ape cter ??


hurrmmmm .. niey lagi sowg ..
pandai-pandai lah fikir ye ?


haaaaahhhh .. daripada kowg pakai baju camniey, baek NAKED terus !!


yg niey plak .. laen kes ..
ade ke dalam Islam, suh pakai baju or seluar ketat2 ??
aku rase takde kan ? hurmmmmm ..

yg aku pown xtaw ar nak cakap ape ..
itu yg aku cakap .. makin pandai, makin BEBAL !!
malu lah weyh ..
ingat chantek sgt ke yg ko tayang2 tuh ?



dan lagi satu ..
haih .. ape ar yg ko nak tunjuk tuh sygs !
maki ar aku pelik ..
pakai baju g kenduri kawen tp macam tu ke ?
betul-betul meng 'AIB' kan ..


>> continue >>

kowg rase ar .. seronok ke pakai baju macam tu? yang tunjuk itu dan ini .. yang dedah sana dan sini .. pelik dan semakin pelik ..
lantak kowg lah tapi sebelum aku ending kan entry aku kali niey .. aku nak share dengan individu2 yang x reti nak jage aurat terutamanya kaum wanita .. 



Adab berpakaian adalah sebagai berikut :

1. Pakaian harus menutupi aurat.
2. Pakaian harus bersih dan rapi
3. Sedangkan wanita, harus menggunakan pakaian yang menutupi anggota tubuhnya kecuali wajah dan kedua telapak tangan
5. Para lelaki muslim, haram hukumnya menggunakan sutra dan emas. oleh karena itu, dilarang bagi lelaki muslim untuk menggunakan barang-barang diatas.sebagaimana sabda Rasulullah ber¬sabda: 
Sesungguhnya dua benda ini (emas dan sutera) haram atas lelaki
ummatku. (H.R.Abu Daud) 
6. Dalam islam tidak diperkenankan lelaki memakai pakaian wanita dan sebaliknya. kerana hal ini dapat menyebabkan "tassabuh"
7. Dalam ajaran islam, hukumnya sunat memakai pakaian dengan diawali bahagian kanan
8. Tidak diperkenankan memakai pakaian yang mewah
9. Lebih mengutamakan pakaian yang berwarna putih
10. Hendaklah berpakaian yang rapi dan sopan


sooooo .. pandai-pandailah fikir .. aku da jalankan tugas aku sebagai seorang Islam .. tegur-menegur dan ingat-mengingati .. nasihat aku , sila guna otak anda yang da sedia di kurniakan oleh Allah S.W.T. sesungguhnya azab neraka amatlah tershangat perit .. tingkatkan amal dan kurangkan buat segala perkara yang boleh mendatangkan murka Allah S.W.T.
sekian entry aku kali niey .. Assalammualaikum w.b.t 

0 ♡ Comel yang komen ♡
♡ Sesungguhnya Allah S.W.T takkan mengambil sesuatu yg kita sayang tanpa menggantikan sesuatu yg lebih baik untuk kita :) ♡

Older | New