PAUSE HERE
♡ A Moment in Time ♡
Hello! Wallo!

Assalamualaikum! Hi I'm Mrs Myra..Yayyy ! I'm MARRIED ! Welcome to my love story :)


Entries About Linkies


Walking Talking

Letak link anda yang betul..
No Harsh words allowed here..
Click 'Hantar' sekali sahaja..


Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   

Hancur hanya sebahagian dari cerita
16 Nov 2023
sepanjang 2010 ~


Assalammualaikum w.b.t
hyeee peeps !
pagi niey aku nak share ngn kowg pasal life aku sepanjang 2010 ..
kire cam flashback 2010 ar an ? heee :)
ape eyh yg jadi tahun 2010 ?? * sambil fikir balik ..
awal tahun 2010, tyme tuh aku sem 2 ar .. 
tahun 2010 banyak tinggalkan kenangan wat aku ..
pahit, manis, shuke, duka .. macam2 ar ..
tahun 2010 ade ar tahun yg ley tahan m'cabar aku ar ..
tahun yg banyak ajar aku erti kesabaran, ketabahan n macam2 lagi ..
awal tahun 2010 sumenye b'jalan ngn lancar ..
imbas secare cepat ar an ?
xkan nak detail shangat .. cukup utk aku sowg yg taw ..
tahun 2010 niey ar family aku d'uji ngn pelbagai ujian ..
hanya Allah je yg taw camne keadaan kami mase tuh ..
family aku d'uji apabila ibu aku jatuh saket ..
admit dalam ward hampir 3 bulan ..
kemudian, ayah aku admit ward atas kes denggi ..
aku x b'peluang nak jenguk di hospital selalu atas p'mintaan ayah ..
die x nak pelajaran kami t'ganggu ..
macam2 yg owg sekeliling hukum dan uji family aku ..
Alhamdulillah .. tunang t'sayang sentiase b'same2 ngn aku ..
di waktu susah n senang aku ..
die same2 tolong aku jage ibu .. 
die ade b'same aku saat aku perlukannya ..
aku b'syukur kerana Allah temukan aku ngn dirinya ..
selepas family aku d'uji .. segalanya kembali agak tenang ..
namun, hidup x semestinya selalu hepy ..
sekali lagi, ibu admit ward .. aku jatuh saket ..
hanya Allah yg taw keadaan aku tyme tuh ..
hanya Allah taw bagaimana keadaan family aku ..
Alhamdulillah .. segalanya kami mampu tempuh n hadapi ..
kami hadapi ngn tenang ..
kemudian, aku di uji ngn dugaan yg maha hebat ..
masa tuh, aku cume ade family aku je ..
aku n tunang aku ade perselisihan faham yg teruk ..
akibat owg ketiga .. aku demam teruk 3 ari b'turut2 ..
aku di uji waktu aku banyak masalah n hampir final ..
tertekan, tension, kecewa, sedih, marah n macam2 perasaan ade ..
aku kuat an semangat aku utk hadapi sume niey ..
aku n tunang hampir break hanya individu ketiga ..
aku rase s'olah2 aku di tipu .. aku sendiri x taw nak caye an sape ..
tapi, aku serah an sumenye pada Allah S.W.T ..
memang pahit utk aku telan sume tuh ..
hati aku cukup2 terluka ..
namun, segalanya beransur pulih ..
b'macam2 tunang aku lakukan utk memenangi hati aku ..
akhirnya .. kami d'tunang an ..
Alhamdulillah .. bakal mak mertua n kakak ipar aku yg cadang an ..
akhirnya, kami ditunangkan dalam majlis yg kecil-kecilan ..
Alhamdulillah .. segala perit yg aku harungi ..
kami b'satu n kami cukup bahagia ngn ape yg kami ade ..
tunang aku berubah menjadi sowg yg shangat penyayang ..
macam2 kenangan yg kami cipta b'same utk padam an sume luka lame ..
utk hilang kan sume kesakitan masa lalu ..
aku b'syukur kerana kami masih lagi b'sama ..
n insan2 yg b'kaitan telah aku maaf an ..
tapi, luka di aty masih berdarah namun ku tahan ..
now, aku hepy n b'syukur ngn ape yg kami ade ..
aku sentiase b'harap agar hubungan kami b'kekalan ..
b'panjangan hingga akhir hayat kami ..
tahun 2010 banyak mengajar aku erti kekuatan, ketabahan ..
erti kematangan n sentiase b'sedia m'hadapi ape jua kemungkinan ..
hope tahun akan datang akan lebih b'makne wat kami sekeluarga ..


itu je ar aku nak share ngn kowang ..
hehehehehe :)
daaaa ~
Assalammualaikum w.b.t :)






p/s : kadang2 dugaan tuh wat kite m'jadi lebih matang ..
wat kite lebih dewasa utk m'hadapi ari akan datang ..
dugaan tuh yg wat aku n tunang t'sayang ..
belajar n lebih m'genali diri kami ..
n lebih m'hargai antara satu same laen :)

0 ♡ Comel yang komen ♡
♡ Sesungguhnya Allah S.W.T takkan mengambil sesuatu yg kita sayang tanpa menggantikan sesuatu yg lebih baik untuk kita :) ♡

Older | New