♡ A Moment in Time ♡
Hello! Wallo!

Assalamualaikum! Hi I'm Mrs Myra..Yayyy ! I'm MARRIED ! Welcome to my love story :)


Entries About Linkies


Walking Talking

Letak link anda yang betul..
No Harsh words allowed here..
Click 'Hantar' sekali sahaja..

Spread Your Words Here.
be nice ♡.


Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   

My Little Princess Turn 1 Year Old.. ^_^ Counting Days.. 20 days LEFT !! ^_^
30 Jan 2015
Renungan ♥


Hyerp hyerp.. haaaa.. kali niey tajuk entry yg agak t'gantung..
cewahhh.. orait.. Myra nak share sumthing..
perkara niey memang dr dulu da d'tetapkan dalam Islam..
cume, mentaliti sesetengah owg skgniey..
yg kononnye life kena ikut trend + serba moden..
choyyyy ~ jangan nak leka ikut dunia moden.. 
sampai hukum'' dalam Islam diremeh temehkan..
entry niey khas utk kaum hawa n termasuk diri Myra gak..
sebab, Myra tetap manusia.. still wat kesilapan dalam hidup..
jika ade yg salah, korang tegur'' ar ye :)
orait.. Myra nak kongsi sket at wall FB Myra..
thanks pd mereka yg still amek berat tntg hukum'' Allah :)




okeyyy :) memang ramai yg pakai tudung skang niey..
tapi, tak menepati ape yg da digariskan dalam Islam..
berbaju kurung tapi jarang..
berbaju tapi ketat.. berseluar tapi jenis legging..
memang ar pakai tudung tuh x wajib..
tapi, kena ingat.. TUTUP AURAT tuh WAJIB..
ade sebab nape Allah S.W.T suh kaum hawa tutup aurat..
lumrah manusia.. suma nak yg tbaek utk hidup masing''..
lelaki nak calon isteri yg elok'' je..
even, mereka jenis yg biase'' je..
dan perempuan pown nak calon suami yg baek''..
yg boley pimpin ke jalan yg diredhai Allah..
tapi, akibat terlalu leka m'cari kesempurnaan..
sampai terlupa nak perbaiki kekurangan diri sendiri..
kite xsedar yg diri kite xsempurna.. 
so, layakkah kite utk dpt seseorang yg sempurna ?
sedangkan diri kite kurang sempurna..
memang ar xde owg yg sempurna.. faham betol'' taw..
maksud Myra, sempurna dari segi akhlak, keperibadian dll..
kalo xdapat yg sempurna, dapat yg biase'' pown cukup..
cukup utk kite jadikan pasangan hidup kelak.. kan?
entah ar.. itu ar lumrah manusia skang..
okeyy.. ade yg lebih penting korang kena taw..
sesame ar kite renung''kan okey kawan'' ? :)


10 Alasan Popular Bagi Wanita Yang Enggan Menutup Aurat

1. Semua yang tutup aurat, da confirm masuk syurga ke?
Awak, yg pasti..kalo tak tutup aurat, da confirm masuk neraka..

2. Pakai jarang atau ketat ke,itu hak kami. Kalo m'yampah, xpayah tengok..
Jaga hal sendiri ar.. Kubur lain'' !
Dah lalu lalang depan mata, suka atau tak, tpakse tengok..
Berani jamin ke kaum adam ade iman yg tinggi utk tahan godaan?

3. Kami rasa apa yg kami pakai tak seksi. T'pulang ar pada owg nak menilai.
Seksi atau tak, kita tetap berdosa walaupun hanya sehelai rambut..

4. Walaupun tak b'tudung, kami tetap sembahyang dan puasa.
Awak yakin ke itu sudah cukup untuk menjamin kita ke syurga?

5. Suka hati kteowg ar nak pakai ape pown.. Janji x susahkan owg laen.
Tapi, korang da susahkan ayah, suami, sedara n anak lelaki korang.. 
sebab gagal tegur korang utk tutup aurat.. xpasal'', dieowg masuk neraka..

6. Apa yg kami pakai n buat, itu urusan kami dgn Allah..
Amboiii.. indahnya bahasa.. 
Berani ckp kat dunia..Berani ke ckp mcm tu depan Allah nanti?! 
Lawan perintah Allah, neraka tempatnya..

7. Kami pakai macam niey sbb tuntutan pihak media n bla bla bla..
Sanggup akur pd perintah manusia drpd akur ngn perintah Allah ??
sanggup kena buang keje atau sanggup kena azab dr Allah ?

8. Kami memang nak tutup aurat tapi x sampai seru lagi..
Seru yg macam mane plak tuh ? sumeowg da nasihat, bukan seru ke?
nak tunggu maut dtg jemput, br nak tutup aurat ke?
MAUT tuh xkenal USIA :)

9. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..
relax ar.. aku muda lagi..
Korang try ar ckp kt Malaikat Izrail.. ''Slow'' ar.. Jgn amek nyawa aku lagi..''
Chill~ muda lagi kot nak mati..

10. Tutup aurat tuh mmg bagus tp kami xnak ar hipokrit..
sebab terpakse wat n kami x ikhlas..
Kalau begitu anda sebenarnya memang hipokrit. Mengaku sebagai Islam..
Mengaku sebagai hamba Allah, mengaku sebagai umat Muhammad..
namun segala suruhan agama, korang letakk mane ?
segala perintah Allah, segala pesanan Rasulullah, semuanya anda tak buat. 
Ikhlas tak ikhlas lain cerita, yang penting WAJIB buat!


tujuan Myra wat entry niey.. bkn utk blagak alim..
Myra cume jalankan tanggungjawab sbg owg Islam..
tegur menegur sesame manusia.. x salah kan?
Myra cume tulis sbg panduan + renungan kite sesame..
okeyy ar.. tuh je titipan sayang buat korang n utk diri Myra..
hope, sesame ar kite berubah utk jadi lebih baek..
akhir kata dari Myra ..


Assalammualaikum :)

0 ♡ Comel yang komen ♡
♡ Sesungguhnya Allah S.W.T takkan mengambil sesuatu yg kita sayang tanpa menggantikan sesuatu yg lebih baik untuk kita :) ♡

Older | New